Curso con Marcelo Katz
Horario e datas
Impartido por Marcelo Katz
Edificio Servicios Múltiples do Concello de Culleredo.
Culleredo (A Coruña)
Prezo: 110,00€
DATAS E HORARIOS:
Maio 2024
Martes 21 de Maio de 17:00 a 22:00
Mércores 22 de Maio de 17:00 a 22:00
Xoves 23 de Maio de 17:00 a 22:00
Prazas: 16
Non é necesaria experiencia previa.
Aviso Importante: Reserva de praza para os Cursos de Clown
Estimados futuros estudiantes, alegrámonos moito de que estean a considerar unirse aos nosos cursos de Clown. Queremos informarlles sobre a nosa política de reserva de praza para garantir unha experiencia satisfactoria para todos os participantes.Como asociación cultural sen ánimo de lucro, organizamos estes cursos por amor á arte e cun profundo respecto pola profesión do Clown. Os profesores que contratamos son profesionais dedicados que merecen ser valorados polo seu traballo.No momento da inscrición, requiremos un depósito de reserva de 50€ para asegurar a súa praza no curso. Este depósito será descontado do custo total do curso. Con todo, queremos subliñar que este depósito non é reembolsábel en caso de cancelación por parte do estudante. O depósito utilízase para cubrir os custos administrativos e para garantir un compromiso serio por parte dos participantes.Agradecemos a súa comprensión e cooperación neste asunto. Estamos comprometidos a proporcionar unha experiencia educativa de calidade e esperamos teros connosco nos nosos cursos de Clown.Atentamente,
Escola Galega de Clowns.
1. Reembolso do importe do curso
1.1 No caso de anulación por causas de forza maior devolveríase o total do importe ás persoas inscritas.
1.2 No caso de que non houbera o mínimo de 10 inscricións o curso podería anularse, e en tal caso devolveríase o total do importe pagado.
2. No caso de anulación do curso por enfermidade, accidente ou imprevisto do profesor
3. No caso de anulación por parte do participante.
Non se reembolsará o importe do curso en ningún caso, excepto se houbera lista de espera e a praza fora ocupada por outra persoa que realizará o pago.
Contido
Que é o clown
O clown é a arte do pracer pola bobada. É unha experiencia teatral apaixonante coa que recuperamos o pracer de xogar e a capacidade de expresarnos espontaneamente, libres de tabús e prexuízos.
O clown fai rir coa súa mirada sobre o mundo e os seus intentos de pousarse por encima dos seus fracasos. A técnica de clown é profunda, aloucada e inesperada.
Descubrir o noso clown é un deleite que nos permite transitar o pracer de xogar, convertelo en forza escénica e compartilo co público.
Obxectivos
O traballo do clown é un excelente adestramento para os artistas de todas as disciplinas e para calquera persoa, aínda que non teña experiencia nas artes escénicas. Este adestramento permite superar o medo ao ridículo e á exposición, e poder recuperar a capacidade de xogar. Tolerar o medo ao baleiro e aprender a atopar no inesperado, no accidente, o mellor material de traballo. Deixar de impoñer “o que o actor quere que pase” na escena, e aceptar “o que lle pasa”. Aprender a tolerar as propias faltas, e poder xogar con elas. O clown divírtese co que lle pasa no escenario, e regálalle iso ao público.
Os principais obxectivos son, entón:
Gozar do pracer do xogo.
Converter ese xogo en material escénico.
Aprender a tolerar o baleiro e a “non-organización previa da escena”. Aprender a “soltar” o material que non prospera, e a “pescar” en escena o material vivo e con posibilidades.
Atopar no corpo, e non no intelecto, o material de traballo para poder xogar e gozar.
Empezar a aceptarse tal cal un é. Aproveitar a propia personalidade, mesmo cos elementos que consideramos “negativos”, para poder divertirnos e xogar.
Contidos
Os puntos sobre os que se centra o traballo son:
O corpo: a procura dos movementos gatillo, que disparan o pracer de xogar.
Estado clownesco:
Adestramento de reacción e dispoñibilidade. O pracer e a particular enerxía física do xogo. As estratexias.
A proxección:
O clown traballa sen cuarta parede. Todo o que fai ofrécello ao público. Como establecer o contacto. Como traballar para que todo o que lle sucede proxéctese sobre o público.
O péndulo:
A escena non está definida polo que o público quere, nin polo que o clown propón. No medio, entre o público e o clown, hai un lugar de encontro, e é dese marabilloso e difícil contacto, que xorde o camiño para tomar. O péndulo é o ida e volta co público. A capacidade de decodificar as respostas (positivas ou negativas) que o público devolve ao clown, e a partir destas, ir sentindo cales son os próximos pasos na escena.
Impulso:
O impulso é o motor do clown. É o rexistro do que sucede na escena, consigo mesmo e cos seus compañeiros e co que sucede fóra da escena para reconvertelo rapidamente en acción.
O traballo sobre o baleiro:
É o adestramento para poder entrar sen ideas á escena, ou abandonar as ideas previas cando non funcionan, e traballar cos materiais que xorden nese momento, fronte ao público. O clown, se non sabe o que facer, ten que evitar “facer por facer” ou “falar por falar”. Ten que esperar o “bo impulso”. Para iso fai falta calma. Ao mesmo tempo, o traballo necesita urxencia, é o territorio próspero para o traballo do clown. Nesa pequena cornixa que require saber transitar a calma e a urxencia, e saber cando aplicar cada unha, é que o traballo funciona.
O presente:
O adestramento impón ao actor un forte acto de presenza e de presente. Sen facer plans para colonizar o futuro, adiantándose ao que virá, e sen retroceder mentalmente cara a instantes pasados, para analizar suceder ou entrar en improdutivas conversacións mentais e reproches cara a si mesmo, o público ou os seus compañeiros.
A composición do propio clown:
O traballo sobre a personalidade de cada clown xorde da mestura de elementos conscientes e inconscientes de cada actor. O clown sérvese da
cotiandade de cada actor, e do mundo dos seus desexos, fantasías, temores e obsesións.
O adestramento
Os 3 momentos de cada clase:
A primeira parte da clase é xogar para entrar nun estado lúdico.
A segunda parte da clase é un adestramento escénico grupal.
A terceira parte da clase é un traballo sobre improvisacións individuais, en dúos, tríos e cuartetos.
Os participantes deben traer
roupa de clown.
Un nariz vermello pequeno con goma elastica. (Se alguén non o ten, Marcelo leva o curso bos narices para vender ou prestar)
Unha botella de auga (para beber)
Marcelo Katz
Marcelo Katz transita o clown, o bufón e o teatro físico de máscaras, desde o ano 1986, como intérprete, director e mestre.
Ten unha ampla formación en Teatro, Danza, Clown, Máscaras, Música e Circo.
Foi actor do Teatro San Martín (o teatro da cidade de Buenos Aires) entre os anos 1987 e 1992.
Integrou a compañía de danza contemporánea de Teresa Duggan.
En 1993 crea “A Trup”, primeira compañía de Novo Circo da Arxentina.
Como director montou espectáculos en teatros recoñecidos de Buenos Aires: Teatro Municipal Xeneral Santo Martín, Teatro Nacional Cervantes, Centro Cultural da Cooperación, Teatro Regina, Teatro Metropolitan, A Trastienda, Teatro Broadway, Ciudad Cultural Konex, entre outros.
Foi merecedor de diversos premios e nomeamentos do medio teatral: Premio “ACE” (Asociación de Críticos de Espectáculos), “Premio Teatro XXI” (do grupo de investigación teatral GETEA), Premio “Teatros do Mundo” (da Universidade de Buenos Aires), Premio “Pregoeiro” (da Fundación o Libro), entre outros.
Foi docente na Escola de Arte Dramática da Universidade do Salvador, na escola de Danza de Julio Bocca, no programa de formación do Teatro Municipal Xeneral Santo Martín de Buenos Aires, e éo actualmente no Centro de Investigacións Latinoamericanas de Teatro (Celcit).
En 2018 é nomeado polo Ministro de Cultura da Nación como xurado para os premios nacionais de teatro.
Os seus espectáculos víronse en Arxentina, Uruguai, Chile, Colombia, España, Francia, Portugal, Dinamarca e México.
En Buenos Aires dirixe Espazo Aguirre: escola de clown, bufón e máscaras. Alí formáronse máis de 4000 alumnos, amateurs e profesionais.
Catro meses ao ano atópase de xira cos seus espectáculos e ditando clases. Traballou en distintas cidades de Arxentina, en Lisboa, Paris, Strasbourg (Francia), Parma e Venecia (Italia), Boston (USA), Tenero, Locarno e Melano (Suíza) en diversas cidades de España (Barcelona, Bilbao, Durango, Arrigorriaga, Zaragoza, Valencia, Palencia, Eivissa, Avilés, Madrid, Vigo, Durango, Logroño, Murcia, Xixón, Verín, Mañaria, Izurtza, Pamplona, San Sebastián, Benlloch, etc), en Montevideo, en Santiago e A Serena (Chile), México, San José de Costa Rica, entre outras.